Οι αξίες μας
Θεμελειώδεις Αξίες – Παιδαγωγικά Μέσα
Α. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
Η ελευθερία κάθε ανθρώπου αποτελεί αποφασιστικό κριτήριο για την ποιότητα της κοινωνικής του ζωής.
Η εκπαιδευτική ομάδα έχει χρέος να βοηθήσει τους νέους να αποκτήσουν την ακριβή γνώση και τη σωστή διάκριση της έννοιας της ελευθερίας.
Να δώσει ευκαιρίες να εξασκήσουν και να βιώσουν οι νέοι τη σωστή ελευθερία αρχίζοντας από τη ζωή της τάξης και του σχολείου που καλλιεργούν το σεβασμό και την υπευθυνότητα.
Επιδιώκεται απλότητα, σεμνότητα και διακριτικότητα στις καθημερινές σχέσεις.
Β. ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ
Το σχολείο διαπαιδαγωγεί, όταν μαθαίνει τους νέους να γνωρίζουν τον εαυτό τους, να σέβονται τη μοναδικότητα του κάθε ατόμου.
Οι εκπαιδευτικοί βοηθούν με την παρότρυνση, την εμψύχωση, την πραότητα.
Προσκαλούν τους νέους να συμμετάσχουν σε εργασίες επιτροπών, συλλόγων και απαιτούν παρουσιάσεις και αποφάσεις.
Απαιτούν εργατικότητα, αίσθηση χρέους, πειθαρχία.
Βοηθούν τα παιδιά και τους νέους να γίνουν υπεύθυνοι απαιτώντας αυτοαξιολόγηση και αυτοκριτική.
Γ. ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ
Μια από τις πιο δυνατές επιθυμίες καθενός είναι να βλέπει ότι ο ίδιος είναι διακριτός και αναγνωρίζεται από τους άλλους, επειδή είναι συνδυασμένο το πρόσωπό του με την προσωπική του ιστορία, τις δεξιότητές του, την ιδιοτροπία του, μέχρι και τους πόνους του και τις ανικανότητές του.
Κάθε μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας ενθαρρύνει, δείχνει εμπιστοσύνη και αποδίδει σεβασμό στη μοναδικότητα του ανθρώπινου προσώπου όποιας ηλικίας, στην καταγωγή, στη θρησκεία και στις πνευματικές ικανότητες ή αδυναμίες.
Η αντίληψη αυτή διδάσκεται, εμπνέεται, ενδυναμώνεται κάθε στιγμή, είτε πρόκειται για την ώρα της εξέτασης, του διαλείμματος ή της προσωπικής επικοινωνίας ακόμη και της επίπληξης.
Επίσης, ο εκπαιδευτικός αναζητά, μέσα από διαφορετικές δραστηριότητες, τα κρυφά ταλέντα του κάθε παιδιού, τις καλλιτεχνικές, πνευματικές, αθλητικές ικανότητές του.
Στηρίζει τους μαθητές με ιδιαίτερες δυσκολίες: μαθησιακές, οικονομικές, πολιτισμικές, πνευματικές και άλλες ώστε να αποφευχθεί κάθε βίαιη και προβληματική συμπεριφορά.
Δ. ΕΥΓΕΝΕΙΑ
Η έννοια της ευγένειας παραπέμπει σε άνθρωπο εκλεκτό και ανώτερο και επιτρέπει να δημιουργηθούν δεσμοί μεταξύ όλων, μέσα αλλά και έξω από το σχολείο. Καμιά ανθρώπινη ομάδα δεν μπορεί να ζήσει αρμονικά χωρίς να υιοθετήσει κανόνες συμβίωσης, κώδικες συμπεριφοράς, ανεκτικότητα προς τους άλλους.
Εναπόκειται στους εκπαιδευτικούς μας να επιμείνουν στην αξία της προσπάθειας και της άμιλλας, αντιτιθέμενοι στον απομονωτισμό που δυστυχώς επικρατεί στις μέρες μας.
Επιδιώκεται συνεργασία και αλληλεγγύη ανάμεσα στους διδάσκοντες, στους εργαζομένους στη Σχολή και στους μαθητές. Το οικογενειακό και φιλικό πνεύμα διευκολύνει τη συνεργασία και οικοδομεί σχέσεις εμπιστοσύνης και σεβασμού.
Ε. ΑΓΑΠΗ
Η επιθυμία να αγαπά και να αγαπιέται βρίσκεται στην καρδιά του κάθε ανθρώπου.
Η αγάπη διώχνει τη μοναξιά, φωτίζει την ουσία της ζωής και δίνει στην κάθε ανθρώπινη πράξη αληθινό νόημα.
Η αγάπη δεν διδάσκεται, δεν επιβάλλεται, δεν ορίζεται, όμως καλλιεργείται με την προτροπή, την πνευματική άσκηση, τη συνέπεια, την αυτοπειθαρχία και το παράδειγμα των ενηλίκων που αποτελεί μόνιμη βοήθεια για τα παιδιά, τους μαθητές μας.
Η αγάπη του δάσκαλου προς τους μαθητές του, η προσέγγισή τους μέσα από όλες τις ευκαιρίες της σχολικής ζωής, με αγάπη και ενδιαφέρον για την ολοκλήρωση τους είναι αυτή που ερευνά διαρκώς, μέχρι να πετύχει την πλήρη άνθηση των πνευματικών, νοητικών, ηθικών και ψυχικών δυνατοτήτων, που υπάρχουν μέσα τους. Πρόκειται για μια στάση προσωπικού ενδιαφέροντος και απασχόλησης εκ μέρους όλων των συντελεστών του έργου της εκπαίδευσης.
Επιδιώκει την καλλιέργεια κριτικής σκέψης και χριστιανικού ήθους, την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση για τα σύγχρονα κοινωνικά και πολιτισμικά προβλήματα.
Ενισχύει το ενδιαφέρον και τη συμπαράσταση στον συνάνθρωπο μας.
Η διαπαιδαγώγηση είναι πριν από όλα πράξη αγάπης. Ο εκπαιδευτικός μεταβιβάζει στους νέους, με την εμπιστοσύνη του, την αγάπη που του εμφύσησε ο Θεός.
Οι παιδαγωγοί ξέρουν, ότι ένας σημαντικός αριθμός των δυσκολιών που ζουν οι νέοι, προέρχονται από την έλλειψη στοργής.
Πρόκειται για πρόγραμμα καθαρά παιδαγωγικό, που απαιτεί εκλεκτούς και αφοσιωμένους δασκάλους για να το υπηρετήσουν , που θα συμπονούν, θα επαγρυπνούν και θα παραστέκονται σε όλους τους χώρους και τις μορφές της σχολικής ζωής.
Έργο αγάπης είναι όλος ο χώρος του Σχολείου